Monitoring konkurencji i analiza działań rywali w sieci

Prowadząc swój biznes, skupiać się trzeba nie tylko na kreowanie swej polityki, lecz także na kontrolowaniu poczynań konkurencji. Jest to podstawa rozwijania swego planu i tworzeniu przewagi na rynku. Jednakże w natłoku domowych obowiązków oraz spraw do załatwienia monitoring działań konkurencji wielokrotnie idzie na inny plan. Uznawany jest za mniej istotny oraz nieprzynoszący zysku. Jednak to właśnie uzyskane podczas oceny konkurencji informacje mogą przyczynić się do podniesienia dochodów oraz wejścia na inny rynek. Zobacz, jak sprawdzać poczynania konkurencji.

Dlaczego należałoby monitorować konkurencję?

Monitoring działań konkurencji winien być niezbędnym działania w pierwszej części budowania biznesu. Należy go również regularnie prowadzić w późniejszym czasie. Pozwólmy odpowiedzieć sobie na pytanie, co nowego słychać w branży, czy pojawiły się kolejne artykuły, rozwiązania, czy oferta spółki wciąż jest aktualna. Dodatkową korzyścią monitoringu poczynań konkurencji jest przechwycenie tzw. dobrych praktyk, np. w obszarze obsługi konsumenta. To działanie pozwoli także zweryfikować, jak dotychczasowe działania marketingowe oraz artykułów wyglądają na tle konkurencji. Ocena ta pozwala określić, jaki z elementów spółki należy usprawnić oraz popracować nad nim, i w jakim jesteśmy najskuteczniejsi. Co w wyniku powoduje, iż znajduje się słabe strony instytucji konkurencyjnych.

Jak monitorować konkurencję?

Żeby sprawdzać konkurencję, najpierw należy ją poznać. Więc najlepiej jest zrobić wykaz instytucji, z jakimi bezpośrednio się konkuruje, i potem zastanowić się które czynniki ich działalności chce się sprawdzić. Na początek należałoby skoncentrować się na ważnych zagadnieniach takich jak pozycja strony www w wyszukiwarce, zakres działalności, kanały promocji, jakie dają największy ruch, stosowane słowa kluczowe i umieszczane w sieci treści. Każdy z tychże czynników da się sprawdzić, stosując stosowne narzędzia e-marketingu. W wypadku, jeśli chce się prześledzić bardziej detali działania konkurencji, można zwrócić się do nich (jako osoba prywatna) o przesłanie oferty. Dzięki temu można zobaczyć, jak wygląda przygotowanie graficzne takiego dokumentu i poznać ceny konkurencji oraz reguły obowiązujące przy obsłudze konsumenta.

Narzędzie do oceny konkurencji

W sieci można odnaleźć co najmniej parę narzędzi do oceny konkurencji. Cześć z nich jest darmowa albo udostępnia bezpłatne korzystanie z wersji standardowej, albo okresu próbnego. Najistotniejsze dane o stronie www konkurencji można otrzymać, korzystając z Alexa Rank. Narzędzie dostępne jest z poziomu przeglądarki, nie trzeba się do niego logować. Alternatywnie można skorzystać z SimilarWeb albo SyFu. Poszerzoną ocenę konkurencji można otrzymać, korzystając z narzędzia SimilarWeb. Dzięki niemu prócz standardowych informacji o stronie www można dowiedzieć się, skąd pochodzi ruch i jakie kanały social mediów dają najwięcej odwiedzających. Słowa kluczowe konkurencji można znaleźć, wykorzystując Seostation albo Semstron, jednak analizę treści i obecność w sieci przeprowadzić wykorzystując Brand24 albo mniej zaawansowane Google Alerts.

Sprawdź https://dealavo.com/pl/